onsdag 20. mai 2009

En heklet puff

Jeg har begynt å hekle på en puff.

Og puffen skal være rund og stripete.

Jeg har ikke sett en heklet puff før, så jeg bare prøver meg
fram og hekler bunn og topp etter samme oppskrift som de
runde gryteklutene.

Midtstykket er rad på rad med staver i forskjellige farger.
Og siden puffen er 135 cm i omkrets blir det en del rader.
Jeg hekler med mercerisert bomullsgarn fra Gjestal i
seks forskjellige farger, og heklenål 2,5 mm.

-- Stina Ballerina aka Puff Mama ;-)

12 kommentarer:

Hanne sa...

Smilefarger!!
Det hørtes nå litt komisk ut, da - "jeg har aldri heklet puff før, men jeg bruker samme mønster som til grytelappene..."
Tøff er du, som bare setter i gang og hekler i vei! Jeg tror denne blir knallfin :-)

Stina sa...

Hehe, kanskje jeg bare ender opp med en gigantisk gryteklut... ;-)

Groskro sa...

Så fin puffen kommer til å bli!! Og slike fine glad-farger :-)

Ninas Drops sa...

Herlig puff-farger....dette blir såå kult sikkert...
Fantastisk søte de kirsebær gryteklutene også...
Du, nå har jeg lagt deg til hos meg jeg...da jeg gleder meg til å se settekassa di og alle dine fremtidige prosjekter..
Tuddelu..fra Drops

Bella sa...

Oj, det blir jo kjempe fint! Og jammen er du utholdende. De gryteklutene var utrolig søte, tro rjeg fr gjøre et forsøk når hekleånden kommer over meg igjen.

Ha en din kveld!

Pinnepenn sa...

Den kommer til å bli kjempefin! Gleder meg til å se den ferdig, flott farger. :)

Søs sa...

Ser ut til å bli en super puff! Tar du bestillinger ;-)

Elins Strikkeri sa...

Kjempeflotte gladfarger, det vert nok ein flott puff!! Gleder meg til å få sjå den ferdig, ha ei fin helg:)

Prof. Balthazar sa...

Wowsi! Denne blir snas'n! Fine farger har du valgt også. Skal si du har fått fart på heklingen!

Ragna sa...

Høres ut som et spennende prosjekt! Skal du ha noe inni for å få den til å holde fasongen?

Stina sa...

Hei Ragna! Er litt usikker på hva jeg skal ha inni puffen. Tenkte på å legge sirkler av skummadrass oppå hverandre. Eller kanskje fyllvatt?

Vil i hvertfall ha den ganske fast så den holder fasongen.

Gine:o) sa...

Så utrolig fin puff, i masse gla'd farger! :)
Men hva endte du opp med av fyll? Og hvordan fylte du den? "trøkte" fyllet nedi og heklet på toppen?
Har såå lyst til å prøve meg på en sånn jeg og :) Men har vel for mange prosjekter gående på en gang allerede, som ikke blir ferdig.. :p